ios
android

PERSBERICHT

Schiphol en Hely starten nieuw deelfietsprogramma met 150 deelfietsen op Schiphol-Oost

Medewerkers op Schiphol-Oost kunnen vanaf vandaag gratis gebruikmaken van nieuwe deelfietsen. In samenwerking met Hely start Schiphol een nieuwe pilot met 150 deelfietsen die beschikbaar zijn in vijf centrale fietsstallingen. Schiphol stimuleert het gebruik van fietsen als duurzaam en gezond vervoersmiddel en moedigt medewerkers aan om de fiets te gebruiken voor korte afstanden op de luchthaven.

6 juli 2023

“De nieuwe deelfietsen zijn ideaal om snel naar een afspraak in een ander gebouw te gaan, tijdens de lunch een broodje te halen of om verder te reizen vanaf de bushalte. We hopen dat veel medewerkers veelvuldig gebruik zullen maken van de fietsen, als alternatief voor de auto. Dat draagt een steentje bij aan onze doelstelling om ook het verkeer van, naar en op de luchthaven te verduurzamen.“ - Richard Emmerink, Directeur Strategy & Airport Planning bij Schiphol

De deelfietsen van Hely zijn gedurende de introductiefase van zes maanden gratis te gebruiken voor de medewerkers van bedrijven die gevestigd zijn op Schiphol-Oost. De bedrijven kunnen zich aanmelden via www.hely.com/schiphol voor een bedrijfsaccount. Vervolgens kunnen de medewerkers zich eenvoudig aanmelden via de Hely-app. Er zijn vijf centrale stallingen waar medewerkers de fietsen kunnen ophalen en terugbrengen:

Uit een eerdere pilot met deelfietsen blijkt dat medewerkers de fietsen graag gebruiken als vervoersmiddel voor de afstanden op het Schipholterrein, tussen terminal, kantoren en parkeerplaatsen. De introductie van Hely deelfietsen is een volgende stap richting een permanente deelfietsvoorziening op de luchthaven.

Meer fietsverkeer

Schiphol zet zich in voor meer woon-werkverkeer met de fiets, omdat het bijdraagt aan de vitaliteit van medewerkers en het een duurzaam vervoersmiddel is. Zo wordt er gewerkt aan goede routes en voorzieningen voor fietsers naar de luchthaven, waaronder snelfietsroutes, fietsstallingen met zonnepanelen en een Fietsservicepunt. Daarnaast stimuleert Schiphol het gebruik van fietsen onder het eigen personeel, door het fietsplan en een vergoeding per gefietste kilometer.

Duurzaam deelvervoer Hely

Hely is opgericht door PON & NS om mobiliteit te verduurzamen, de leefbaarheid in steden te verbeteren en reizigers flexibiliteit te bieden. Hierbij richt Hely zich niet op één specifiek vervoermiddel, maar biedt zij alle soorten deelvervoer aan via één app zoals e-bikes, elektrische deelauto's en elektrische bakfietsen. Het doel is om het gebruik van duurzaam deelvervoer net zo eenvoudig en toegankelijk te maken als het gebruik van een eigen fiets of auto. Maandelijks worden er op de ruim 100 Hely Hubs in Nederland tienduizenden ritten gemaakt.

MELD JE GRATIS AAN VOOR HELY

-

Als er een Hely Hub in de buurt is ontvang je direct een mail om je account mee te activeren. Lees op hely.com/privacy meer over hoe we jouw gegevens verwerken.